هزینه کشیدن دندان عقل

نشان دادن دندان عقل کشیده شده
نشان دادن دندان عقل با گرفتن انبر دندانپزشکی

هزینه کشیدن دندان عقل یا دندان های سوم مولر چهار دندان آخر وابسته به شرایط بیمار و محل قرار گیری دندان وابسته به مکان جغرافیایی، تخصص و مهارت دندانپزشک، شرایط دندان عقل، نوع جراحت متغیر است؛ اما مهم ترین مرحله برای کسب اطلاع از شرایط و قیمت دندان دانستن این موضوع است که آیا هزینه آن را بیمه تقبل می‌کند یا مراکزی وجود دارند که با دادن وام و شرایط اقساط این خدمات را انجام دهند.

در ادامه به تمام این سؤالات پاسخ داده خواهد شد.

دندان عقل چیست

دندان عقل جزء دندان‌های آخر در سومین دسته دندان است که از سن 17 تا 28 سالگی شروع به رشد می‌کند؛ چون در قسمت فک تحتانی دهان قرار دارد و فضای کافی در بسیاری از فک‌ها برای رشد وجود ندارد؛ خطر جمع شدگی غذا در این ناحیه بسیار است که منجر به پوسیدگی، درد و فشار به سایر دندان‌ها می‌شود که کشیدن آن در این زمان لازم است.

از طرف دیگر، بعضی از دندان های عقل اصلاً از فک خارج نمی‌شوند و از زیر بر ریشۀ دندان ها فشار وارد می‌کنند که در اینصورت نیاز به جراحی و خروج دندان عقل توسط برش و بخیه است که قیمت و هزینه جراحی به نسبت کشیدن زیادتر خواهد شد.

چرا باید دندان عقل را خارج کنیم؟

همۀ دندان های عقل تا زمانی که پوسیده و خراب نشده باشند، نیازی ندارد که از فک خارج شوند فقط در شرایطی که خطر عفونت،احتمال خرابی و ایجاد پوسیدگی در قسمت سایر دندان ها وجود داشته باشد، لازم و ضروری است که دندان عقل را بکشیم تا موجب فشار و کجی سایر دندان ها نشود و خطر پوسیدگی ریشۀ دندان را ایجاد نکند؛ اما بعد از کشیدن دندان عقل مراقبت از آن لازم است.

هزینه حذف دندان عقل

قیمت حذف دندان عقل وابسته به شرایطی است که اگر شما جزء بیمه تکمیلی باشید، مسلماً قیمت آن تغییر می‌کند؛ اما بعضی از بیمه ها هزینه دندانپزشکی را تقبل نمی‌کنند که باید قبل مراجعه و اقدام از بیمه مدنظرتان پرس و جو کنید.

در شرایطی که بیمار تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیست یا بیمه خدمات دندانپزشکی را نمی‌پذیرد؛ سلامت کارت با دادن وام و شرایط اقساط تمام خدمات زیبایی و درمانی دندانپزشکی را آسان می‌کند. این شرایط به گونه ای است که با انتخاب پزشک مورد قبول خودتان هم قادر به دریافت این خدمات در سراسر کشور هستید.

سلامت کارت

مبلغ برداشتن دندان عقل فک تحتانی

دندان عقل فک پایین در آخرین قسمت فک پایین قرار دارد و در شرایطی که دندانپزشک کشیدن آن را ضروری بداند، این کار را انجام می‌دهد؛ اما هر دندان عقلی حتماً نباید کشیده شود و در شرایطی که محل قرارگیری آن نامناسب باشد یا منجر به فشار به سایر دندان های دیگر شده باشد، کشیدن دندان عقل لازم و ضروری است که هزینه کشیدن و خروج عقل فک پایین وابسته به شرایط دندان در شرایط سخت، متوسط و آسان متغیر است.

شرایط سخت: یعنی زاویه دندان با دندان کناری که دندان مولر دوم می‌شود ناهنجار باشد.

شرایط آسان: شرایطی است که دندان عقل مثل سایر دندان های دیگر در محیط و فضای خودش رشد کند.

شرایط متوسط: شرایطی است که تغییر زاویه دندان نه به شدت زیاد باشد که کار دندانپزشک سخت و نه آنقدر ساده که انبر در دهان راحت قرار بگیرد که در این موقعیت ها مبلغ بیرون کشیدن دندان عقل متغیر می‌شود.

در هر موقعیتی لازم است بعد از کشیدن دندان عقل مراقبت های بعد از کشیدن دندان عقل را رعایت کنید.

 بعد از کشیدن دندان عقل

 قیمت کشیدن دندان عقل نهفته

تصویر گرافیکی از محل قرار گیری دندان عقل خوابیده در فک
تصویر گرافیکی از محل قرار گیری دندان عقل خوابیده در فک

دندان عقل در شرایط نهفته حالتی است که به علت فضای ناکافی و شرایط سخت دندان در زیر لثه پنهان می‌ماند و  کامل در نمی‌آید. دندانپزشک در این حالت توصیه می‌کند که دندان عقل یا آسیاب سوم با جراحی از لثه خارج شود. در این حالت به علت وجود شرایط سخت محبوس ماندن دندان در لثه هزینۀ آن از کشیدن بیشتر می شود.

عنوانقیمت
جراحی دندان عقل نهفته1.000.000 تا 1.500.000

در چه شرایطی حتماً باید دندان عقل را بکشیم

  • در زمانی که هر نوع غذایی که میل می کنید در پشت دندان و کناره های دندان باقی بماند و موجب پوسیدگی دندان و عفونت لثه شود.
  • دندان عقل رویش آن نیمه باشد و کامل در نیاید و به دیواره های کناری فشار وارد کند.
  • بروز کیست در کنار لثه و دندان ایجاد شود.
  • مطمئن باشیم که فضای کافی برای خروج دندان نداشته باشیم.
  • بهداشت دهان و دندان را نتوانیم به درستی رعایت کنیم.

هزینه کشیدن دندان عقل با بیمه سلامت

بیمه سلامت جزء بیمه های ثابت و پایه ای کشور است که بیمه همگانی نام دارد و در شرایطی که فرد تحت پوشش هیچ بیمه ای نباشد، می تواند از خدمات درمانی و دندانپزشکی آن استفاده کند.

البته، شیوۀ خدمات محدود است و قبل از انجام باید از مراکز دولتی نوع دریافت خدمات را پرسید؛ چون بیمه سلامت شامل چند دسته و گروه است که هزینه ‌های خدمات با بیمه کاملاً متفاوت است:

گروه الف: بیمه سلامت همگانی

گروه ب: بیمه سلامت ایرانیان

گروه پ: بیمه سلامت روستاییان

گروه ج: بیمه سلامت کارکنان دولت

گروه د: بیمه سلامت کارت سایر اقشار

تعرفه های دندان عقل با سلامت کارت

شرکت آتیه پرتو سلامت خاورمیانه (سلامت کارت) از سال 1397 با هدف شفاف سازی قیمت خدمات پزشکی (زیبایی) و دندان پزشکی با ارائۀ وام و به وجود آوردن شرایط اقساط بار سنگین خدمات دندانپزشکی و زیبایی را سعی کرده تا حدودی آسان کند و تاکنون موفق شده بیش از 400 کلینیک پزشکی و 4000 هزار کاربر محترم را به خود اختصاص دهد.

افرادی که سلامت کارت دارند با هر پزشکی که خودشان انتخاب کنند، با وام و دادن قسط تنها با داشتن چک صیادی آن هم به نام هر شخص خوش حسابی از هر نوع خدمات دندانپزشکی و زیبایی بهره مند خواهند شد.

پزشکان سلامت کارت

عوامل مؤثر بر قیمت دندان عقل

  • تعداد دندان هایی که لازم است کشیده شوند
  • میزان پیچیدگی و سختی کار
  • میزان تخصص و مهارت دندانپزشک
  • باتوجه به تصویربرداری opg نیاز به جراحی دارد یا خیر

  با جراحی دندان عقل هزینه هایتان را کاهش دهید 

مسلماً زمانی که دندانی خراب شود، درد آن از هزینه‌اش خیلی بیشتر و عذاب آورتر است پس در موارد ضروری و مهم جراحی دندان عقل را به دلیل ‌هزینه‌اش پشت گوش نیندازید و امروزه با مهارت پزشکان کشیدن دندان عقل بسیار راحت شده و لازم است در صورت بروز درد و ورم به خصوص در دندان عقل نهفته زود دست به کار شوید؛ چون اگر به تعویق افتد، موجب خرابی و بدشکلی سایر دندان ها می‌شود که بار اقتصادی را افزایش می‌دهد.